fredag den 11. januar 2013

Oreo Cupcakes


Her for et par dage siden bagte jeg de lækreste cupcakes sammen med min veninde! De gik hen og blev mine nye ynglings kager, og nu kan jeg bare ikke lade være med at bage dem. Derfor kunne jeg godt tænke mig at dele opskriften med jer, og husk at tage et billed og send det til kontaktkaffelatte@gmail.com hvis du prøver det af!
Der er jo altid en speciel smag i ens cupcake og denne gang er det med Oreo. Det er også min ynglings kiks, så kan det bare lige blive bedre? Her kan du se en opskrift på hvordan du laver dem;


Oreo Cupcakes Opskrift (Selve kagen):

24 halve oreo kiks med creme siden på
280 g mel
1 tsk bagepulver
½ tsk salt
115 g usaltet, blødt smør
375 g sukker
3 store æggehvider (stuetemperatur)
2 tsk vanilleekstrakt
250 ml mælk
20 Oreo kiks, knust
24 Oreo kiks til pynt – enten de resterende halve eller evt. Oreo Mini
Fremgangsmåde:
Start med at forvarme ovnen til 175 grader.
Gør 24 cupcake forme klar. Læg en halv oreo kiks i bunden af cupcake formen med creme-siden opad.
Bland mel, bagepulver og salt i en skål og stil den til side.
Pisk smør med en elpisker på mellemste hastighed indtil det er blødt og cremet. Hæld sukker i og pisk indtil blandingen er let og luftig. Pisk herefter æggehviderne i én efter én.
Tilsæt vanilleekstrakt og når det er godt blandet i dejen så tilsætter du halvdelen af melblandingen. Pisk indtil det er rørt ud. Herefter tilsætter du mælken og derefter resten af melblandingen. Når det er pisket godt sammen tilsætter du de knuste Oreo kiks og vender dem forsigtigt rundt med en dejskraber.
Fyld dine cupcake forme 1/2 eller 2/3 op med dejblandingen og bag dem 15-20 min.
Køl dem af på en bagerist og lad dem køle helt af inden du pynter dem.
Lav din yndlings frosting og bland evt. hakkede oreo kiks i. Pynt til sidst med en oreo kiks på toppen.


Derefter laver jeg en hel normal frosting, og putter omkring 10 knuste oreos deri.


Frosting til Cupcakes:

200 g smør
200 g flormelis
2 tsk. vaniliesukker
10 knuste oreos

Fremgangsmåde:
Lad smørret stå til det har fået stuetemperatur. Sigt flormelis i og tilsæt vanille. Pisk med en elpisker indtil frostingen er hvid, let og skummende. Tilsæt dine smagsvarianter.
Det er vigtigt at smørret har den rette temperatur ellers kan du ikke opnå den rette konsistens. Det er desuden meget vigtigt, at dine cupcakes er kølet helt af inden du pynter dem med frosting. Ellers vil frostingen smelte ned af kagen, og du kan ikke få et flot resultat.


Edith

Ingen kommentarer:

Send en kommentar